Kościół parafialny św. Zygmunta: organy firmy Kuhn (2000)
Traktura i rejestratura mechaniczna
System pamięci komputerowej
Dyspozycja:
Grand orgue C-g3
Bourdon 16’
Montre 8’
Flûte à cheminée 8’
Prestant 4’
Cor de chamois 4’
Doublette 2’
Fourniture 4x 1 1/3’
Grand Cornet 5r. (od c0) 8’
Trompette 8’
Récit expressif
Bourdon 8’
Gambe 8’
Voix céleste (od c0) 8’
Flûte 4’
Nazard 2 2/3’
Flageolet 2’
Tierce 1 3/5’
Quinte 1 1/3’
Piccolo 1’
Basson 16’
Hautbois 8’
Clarinette 8’
Tremblant
Pedal C-f1
Soubasse 16’
Octave (transm. z I) 8’
Flûte (transm. z I) 8’
Flûte 4’
Bombarde 16’
Trompette 8’
Połączenia: II/I, sub II/I, I/Ped., II/Ped., super II/Ped.
Ciężko określić, jaki styl reprezentuje ten instrument. Posiada on doskonałą trakturę mechaniczną, lecz brzmieniowo, intonacyjnie i wg dyspozycji organy te są dalekie od baroku. Muzykę Bacha rejestruje się na tych organach dość ciężko; instrument wymusza sporo kompromisów. Jego brzmienie zbliżone jest do francuskiego romantyzmu. Dziwnym wydaje się być rozwiązanie połączenia suboktawowego II do I, umożliwiającego uzyskanie manuałowego Fagotu 32' (!) - przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek języka czterostopowego. Czy nikt nie wpadł na pomysł, by zainstalować jeszcze jedno połączenie elektryczne - super II/I?
Program II etapu
Rozpoczęcie II etapu konkursu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz